Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

1) „Svoboda a demokracie patří k sobě.“ To není pravda. I když můžeme oprávněně očekávat svobodu daleko více v demokracii než jinde, nejsou to synonyma a v zásadě se navzájem nepotřebují. Viz následující bod.

2) „demokracie a svoboda buď je nebo není“ — Ve starém Řecku „vymysleli“ demokracii a měli otroky. Je to svoboda? Není? Jak se s tím popasujete?

3) „Když jsem poslouchal, jak Madeleine Albright vysvětlovala vůhru Trumpa, tak jsem nevěděl jestli mám smát nebo brečet.“ To jste možná napsal „v češtině“, ale nenapsal jste to česky. To vám přeložil gůůglovic překladač? Co je to „vysvětlovala vůhru Trumpa“?

4) „Když presidentské volby vyhrál Miloš Zeman, tak se našli lidé, kteří prohlašovali, že to není jejich president“, protože na to měli zákonné právo. I když respektuji, že je Zeman hlavou mého státu, hnusí se mi valná část jeho chování a proto ho nemohu považovat za svého prezidenta; neztotožňuji se s ním.

5) „A již tzv. demokraté sepisují petice za její odvolání“ – i když s jejich názory nesouhlasím, kdo jste, že jim upíráte právo sepisovat petice? Že byste byl demokrat? Nebo jen – jak to píšete o nich – „tzv. demokrat“? Měřte jednou mírou, jinak nebudete konzistentní.

2 2
možnosti

Miloši, ad 3) děkuji za upozornění na překlepy. Už jsem to opravil, i když jsem nepochopil vaši zmínku Google překladače, který s překlepy nijak nesouvisí.

ad 4) Já jsem pana Zemana nevolil, ale vyhrál v demokratických volbách a je tedy presidentem všech českých občanů, tedy i mne i vás. V ČR, stejně jako v USA máme jen jednoho presidenta. Takže váš president je Zeman a po další volbách to bude třeba někdo jiný a třeba někdo kdo se vám opět nebude zamlouvat, ale bude to váš president. Když byl presidentem Gustáv Husák, tak se mi nelíbilo jak se chová, co říká, jakou dělá politiku, nevolil jsem ho a přesto to byl můj president.

ad 5) Nikde ve svém textu nepíšu, že bych někomu chtěl upírat právo sepisovat petice, takže nechápu, proč píšete, že někomu upírám právo sepisovat petice. Chtěl jsem, jen vyjádřit nesouhlas s tím, aby demokraticky zvolený politik/zastupitel byl odvoláván, když vyjádří určitý svůj postoj, který se určité skupině obyvatel nelíbí, byť to může být nekorektní postoj.

ad 1) Nikde nepíšu, že demokracie a svoboda jsou synonyma. Píšu, že k sobě patří, a jsem přesvědčen, že je to pravda. Je nesmysl tvrdit, že jsem svobodný občan a přitom nemít právo volit své zastupitele, právo sdružovat se v organizacích. Ale samozřejmě v demokracii můžeme mít větší či menší míru svobody.

ad 2) Ve starém Řecku se demokracie týkala svobodných občanů. Nesvobodných otroků se demokracie netýkala. A tedy to není v rozporu s tvrzením, že demokracie a svoboda k sobě patří. Otroci nebyli svobodní a demokracie se jich netýkala. Demokracii ve starém Řecku bychom mohli nazvat - otrokářská demokracie a tedy je to demokracie s přívlastkem.

0 0
možnosti

Pane Burdo, vy jste nepochopil podstatu. Je to těžké, když někdo mluví o voze a druhý o koze.

1 1
možnosti

Já to považuju za zásadní otázku. Ústavní demokracie je omezením demokracie...

1 0
možnosti

Jak autor definuje demokracii? Je pravda, že jakýkoli přívlastek je von Hayekovo weasel word, ale pak narážíme na definiční problém.

0 0
možnosti

J30a44n 54B46u15r86d90a

20. 11. 2016 20:08

Příčí se vám ústavní demokracie? A ústavy obecně? Budí vás Čl. 9(2) v noci ze spaní?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS